5 טיפים לקידום העסק לעתיד – מבוסס מציאות
אתמול נפגשנו עם חברה העוסקת בייצור בענף המתכת , מסתבר שהיא הייתה דיי מצליחה בעבר הן מבחינת ביצוע עבודות ע”פ הזמנות והן בביצועיה הכלכליים ומסיבות שונות היום הם נמצאים בצומת דרכים כמעט בכול מובן עסקי. לצערם הצומת ללא תמרורים והם חייבים לקבל החלטה כיצד לחצות אותו בתבונה וללא פגע . נפגשנו מספר פעמים הן במפעל והן במשרדנו ולא הבנו מהם כיצד הניסיון וידע שלנו יכול לתרום להחלטותיהם העסקיות מפני שגם להם לא ברור מהיכן מתחילים וזה בסדר !!!
הניסיון הרב שצברנו במהלך השנים ממקרים דומים זעק אסטרטגיה , תכנית צמיחה עתידית לטווח קצר ולטווח ארוך .
נכון לא תמיד אפשר לדייק בתכנית ולהצביע בקלות מה, למה, כמה ואיך. לכן תמיד צריך לקחת צעד אחד אחורה, במידה ואתם רוצים לקחת שני צעדים קדימה. אפשר תמיד לבצע התאמות תוך כדי תנועה ולמידה . מי שחושב שתהליך זה הוא פשוט וקיימים קיצורי דרך הוא מטעה כי מדובר בעבודה קשה ובהתמדה ללא קץ שכל הגורמים המעורבים בשינוי המיוחל.
אם אתם חפצים לקחת את העסק שלכם צעד אחד קדימה כדי לשפר את יכולותיו הפיננסיות לעתיד . יש צורך להשקיע זמן, כסף ואמצעים נוספים שהם חיוניים ביותר.
- סקר שוק וזיהוי צרכים הינם אחד הבעיות של העסקים הקטנים והבינוניים שהם מנסים לעשות יותר מידי בזמן קצר מידי דבר היוצר לחץ, מתח, קושי בלקיחת החלטות מושכלות וטשטוש הדרך המובילה לחשיבה על שותף עסקי, קבלת עצות מחברים ” יודעי דבר ” וחשיבה על רעיונות אשר לא מקדמים את העסק ואת מטרתו. התוצאה היא שאתם לא תדעו איך וכיצד לפעול והזמן לא יעצור בשבילכם אפילו לא לשנייה אחת ואתם כבר שקועים בהוצאות כספיות מיותרות ובזמן יקר שאבד. סקר שוק וזיהוי צרכי הלקוחות הם אלו שיקבעו מה מחר יעלה על שולחן השרטוטים.
תאמינו לנו , שעלות סקר שוק מתגמדת לעומת הרווח העתידי כאשר המוצר תואם לצרכי השוק. (סקר שוק אינו דבר מורכב , אך נדרשת ירידה לפרטים הבוחנת את השחקנים בשוק אל מול הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים)
- תתמקדו במה שאתם יודעים ועושים הכי טוב מאחר וקיים קו דק המפריד בין עסק מצליח לבין עסק כושל. המעורבות של המנהל צריכה להתמקד בייצור ובמכירה. המנהל נדרש להיות בעל יכולת לצפות את השינוי במגמות השוק ולבצע התאמות לרמת המפעל.
במקרה שמונח על שולחננו, הם יצרנים בנשמותיהם והוסיפו נדבך של מחלקת מכירות יעילה ומקצועית באופן יוצא דופן היות ובעבר לא הייתה פונקציה שבצעה מכירות והגדילה את חשיפת העסק לשוק גואה כפי שהוא היום . כמובן שאז אתה מתחיל לקחת סיכונים בביזור גדול מידי של מוצרים שאינם בתחום המומחיות של המפעל.
- השקעה במשאב אנושי ע”י בחירת אנשי עבודה פרודוקטבים , אשר חייבים להיות מתוגמלים בשכר הולם דהיינו שניתן לתגמלם על סמך תרומתם לעסק ולהם יש נטייה לקחת את שאר העובדים קדימה.
היום במדינתנו היקרה , יחסי עובד מעביד מורכבים והרגולטור מכביד בעודף חקיקה המקשה על המעביד לעבוד עם מספר עובדים גדול , זה לא תמיד חכם וכאב ראש לא קטן , אנו מאמינים גדולים של העת החדשה בלשכור קבלני משנה להמעיט בעובדים שכירים ובכך לצמצם עליות ולהגדיל שורה תחתונה , לא בכול מחיר אלה רק שהבנו שזה פועל לטובתנו העסקית .
- הגיע הזמן לשקול מימון למען התרחבות עסקית. עסקים זקוקים לציוד ומיכון חדיש כדי לייצר מוצרים ברמת ביצוע גבוה , במחיר תחרותי , בהספק גבוה וברמת גימור איכותית ושהמוצר יהיה תחרותי ומבודל .
כן …כן… תשקיעו בעסק שלכם. אל תחכו ותחסכו כסף עד שיהיה התקציב לרכישת ציוד , למה ?
כי זה יהיה טיפשי, מאחר ובמהלך ההמתנה את עשויים לפספס הזדמנויות עסקיות בשוק. “אל תירדמו בשמירה”, אין ווקום בשוק תמיד יהיה מי שיספק מוצר מתחרה.
- תתחברו למיזמים משותפים כך שתוכלו להגדיל רווחים , לדוגמה אם יש לכם מיזם שאתם חושבים שהוא טוב מבחינה רווחית אולם אין לכם את כלל האמצעים והציוד הדרוש או המכונות הדרושות או המימון הנדרש ,אז תתחברו למיזם עם אחרים , שוב למה?
כך תגדילו רווחים, תצמצמו עליות, תחשפו לשוק חדש , תצברו מוניטין והערך הנתפס שלכם מול הלקוחות יגדל.
הערה : אתם לא יודעים איך ? יש אנשי מקצוע שיודעים שקשה לכם להניע תהליכים ולכן הם שם בשבילכם .
תרימו טלפון אל תחששו מקסימום תצליחו !
תבקשו את אבי.