עקרונות לתכנית עסקית לבית קפה

ענף בתי הקפה פורח בארצנו זה כ 15 שנה בזכות המודעות לענף בכול מדיה אפשרית ולכמה בעלי יוזמה עסקית שהחלו להביא ארצה מכונות קפה . נפתחו מועדוני קפה לחובבנים , קליה של פולי קפה מסוגים שונים עד שזה הפך לנישה חזקה עם קהל מתחדש כול הזמן ואף מודע לסוגים השנים של הקפה.

יש לשים לב שבתכנית העסקית לבתי הקפה הם מתחלקים לשניים

א . זיכיונות לרשתות

ב . יזמיות פרטיות

קיימים הבדלים בין השתיים ולכול אחד מהם יש יתרונות וחסרונות שנעמוד עליהם בעתיד .

הסטטיסטיקה מצביעה ש- 85% של האנשים מבקרים לפחות פעם אחת בעשרה ימים בבית קפה ועוד נתון חשוב הוא ש –20% מהאנשים מבקרים על בסיס קבוע .

כדי שההצעה העסקית לבתי קפה תהיה כדאית , הייתי מתמקד על בית קפה עצמאי וקטן ושלא קשור לשום זיכיון ושאתם אלו שבוחרים צוות , מיקום , רעיון , עיצוב , תקציב , ותוכלו להתפרנס בו בלבד .

לפני שהגשתם תכנית עסקית למשקיעים או ללווים , הענף בתי הקפה נחשב כבעל סיכון ובנקים לא ששים לתת מימון כי רבים מהם נסגרים עקב כישלון בפרמטרים שהצגנו בפסקה הקודמת , אולם אנו נחדד את הנושאים הללו כדי שתכנית עסקית תבוסס על מציאות קיימת ,

פתיחת בית קפה אינה מתאימה לכול אחד ,היות ונדרשת לכך מיומנות בהפעלה וניהול , שעות פעילות רבות ועבודה קשה , רבים מנסים בלי לדעת באמת כיצד מתפעלים בית קפה ולכן אני מציע לכול יזם בתחום זה לבוא מרקע דומה או מתאים ויש ללמוד תאוריה וגם באופן מעשי לפחות שנה בבתי קפה אחרים כדי שתלמדו מי הם הספקים הנכונים, שיווק , שרות לקוחות , כיצד מרכיבים צוות טוב , רגולציה מקומית ,  והחשוב לא פחות כיצד מכינים קפה טוב  ב- BARISTA, סוגי הקפה ( ברור שאם החלטתם לרכוש זיכיון ההתמודדות וההכשרה קלים יותר ) .

חלוקה פנימית נוספת יש לבתי קפה

א . קפה בשרות מהיר ונוח ללקוחות על הדרך.

ב . בתי קפה לבילוי לרוגע ולחברה לשהייה עד שעתיים .

תוכלו להיות בתי קפה אטרקטיביים אם תדעו לספק קפה איכותי עם יתרון לאלו הקולים וטוחנים בעצמם  , כמו כן ההחלטה על העיצוב אורבני חדשני או אינטימי וחמים , מי קהל היעד שלכם ומה מיקומם של המתחרים לעומת המיקום שאתם בחרתם , מה הקונספט שבחרתם , האם יהיה טייק אוויי , כמה שולחנות וכמה כסאות ,כמה ישבו על הבר , לכול אלו יש להם עלויות משלהם אנשי צוות מחומרים, ובשולי הרווח  .

מיקום

מיקום הוא בסיס להצלחת בתי קפה שלכם בד בבד עם הקונספט שבחרתם , ליד מקומות עבודה ומשרדים ,מרכזי קניות ובילוי ,או בתחנות רכבת ואוטובוסים מרכזיות, כדי למקסם מכירות תרצו הרבה עוברים ושבים , אולם לצערנו תשלומי שכר דירה למיקומים אלו נקובים במחירים מופקעים מה שמקטין את האפשרות לרווחים ( ככלל אצבע שכ”ד שלא יעלה בין 14% – 16% ממחזור המכירות ) לדוגמה ניתן להפעיל בית קפה קטן ונפלא בוטיק בתחנת רכבת ועדיין לשלם שכ”ד שפוי ולהרוויח .

צוות

גיוס צוות מקצועי אמין וחרוץ זו משימה מאתגרת היות ויש לבחון אותם והתאמתם בהכנת קפה משובח גם בזמני לחץ , מודעות לשרות ,היגיינה ואסתטיקה  כי זו הדרך ללקוחות חוזרים .

עליות

הקמת בית קפה עשויה להגיע למאות אלפי שקלים , תלוי במיקום ,שיפוץ, ריהוט ואביזרים, ציוד ומלאי ,רישיון עסק , וכ”ו .

התכנית העסקית תבנה כך :

הסבר מה מציע בית הקפה שלכם ולמה הוא שונה מהמתחרים שבסביבתכם .

תמונת מצב של מי הם הלקוחות שלכם ומה הם מחפשים .

בניית תפריט לקפה ,מוקפד ונכון לקונספט .

סכום המימון אותו תרצו ולכמה זמן .

פרטים על המתחרים שלכם והמחירים של מוצריהם .

מספר הלקוחות שתוכלו לארח ולשרת לאורך כול שעות היום ובסופי שבוע .

אסטרטגיה שיווקית כיצד נפרסם את בית הקפה שלכם ולבנות סעיף תקציבי ייעודי לכך .

תחזית של עליות קבועות ושוטפות , מכירות כולל מבצעים והנחות גם בהתייחס לעונות השנה .

תחזית דוחות רווח והפסד ותזרים מזומנים לשלוש שנים לפחות .

בהצלחה !!

לקבלת יעוץ השאירו פרטים או חייגו – 03-9527350

    לקוחות ממליצים