פיתוח אירגוני – הגדרה – שימושים – טכניקות
המטרה העיקרית בפיתוח אירגוני היא לקדם את העובדים ובכך לשפר ולייעל את ביצועי העסק בתחומי הייצור והעשייה, מנהיגות, שליטה ובקרה על תהליכים ואסטרטגיה, ההגדרה של התפתחות אירגונית – זה תהליך שנועד להכין את העסק לאמץ שינוי ועמדות וערכים כדי לאפשר עמידה מהירה ברוח הזמן להתפתחות טכנולוגית ולחדשנות.
ערכי פיתוח אירגוני
לאפשר לאנשים לעבוד כבני אדם ולא כאל משאב יצור.
עידוד העובדים להגיע למלוא הפוטנציאל שלהם.
הגברת היעילות בהתחשב בייעדי העסק.
סביבת עבודה נעימה ומאתגרת המניעה את העובדים להזדהות עם מקום עבודתם.
מתן הזדמנות לעובדים לשנות גישה לסביבת עבודה שלהם.
להבין שלכול עובד יש צרכים חשובים לחייו ולעבודתו.
מטרות התהליך
הגברת האמון בין העובדים וראשי הצוות.
הגברת המחויבות והסיפוק מן הארגון, מהעבודה ומהקשר הבין אישי.
פתרון בעיות בזמן אמת.
טיפול יעיל בעימותים ובעיות בארגון \ עסק.
הגדלת שיתופי הפעולה בין העובדים במסגרת עבודתם.
יצירת הזדהות העובדים עם חזון הארגון.
סביבת עבודה אמינה – הפרדה בין סמכויות לכישורים וידע אישי.
מי מיישם ?
רק הנהגה חזקה ואמינה המצליחה לגייס את כול העובדים בארגון למחויבות לפעולה ושמירה על הכללים, זה יכול לבוא לידי ביטוי באופנים שונים, ארגון מחדש של ההנהלה, גיוס עובדים חדשים ואף פיטורים שצריך, זיהוי כישרונות והערכתם והצבתם בתפקידים מתאימים, החלטות ונהלים ותמיכה בהם, אפשרות לצוות לחפש פתרונות להגברת היעילות, סיוע בפיתוח מיומנות מקצועית ואישית בהשתלמויות הסמכות מקצועיות ובסדנאות שונות.
שיטות לפיתוח אירגוני
חייבת להיות היכולת לנסח ולחשוב מחדש כיצד יוכל הארגון ביחד עם כול העובדים לשנות וליישם טכניקות וגישות חדשות בארגון כדי להגיע למיצוי מקסימאלי של יכולות הארגון
סקר\משוב
שאלון ומידע שנאסף ויכלול את הנושאים הבאים: איכות עבודה, מצב עבודה, שעות העבודה משכורות, יחסים ותקשורת בין אישית בצוות וגם בין הצוות להנהלה.
מרכזים ומעריכים את התוצאות ומתחילים לתכנן ולנסח תכנית פתרונות, שכול דרגי הארגון נוטלים בו חלק בהתאם למשבצת שלה הם שייכים.
בניית צוות
בניית צוות בתוך הארגון כדי לעבוד בהרמוניה ולשפר יעילות הארגון ואת הדינמיקה וההבנה בין הצוותים ובין המחלקות השונות.
ראשי הצוות או המנהלים חייבים להגיע למצב שבו כולם מדברים ומתדיינים באופן פעיל כדי להפיק יעילות רבה וגם כדי להגביר את הרגישות להתנהגות החברים בארגון שתרומתה היא תפקוד קבוצתי נכון ובריא ,תקשורת בין אישית טובה שתעודד את השייח שבו כול אחד בצוות יוכל להביע דעתו.
רגישות והדרכה
אפשרות שבה אנו מקשיבים ומבינים באופן אישי כדי להבין טוב יותר האחד את השני, ליצור הכרות אישית טובה יותר בין האנשים ולחדול להיות שיפוטיים, התקשורת החופשית הבין אישית תשפר את חווית הקבוצה והגיבוש בה ותיתן ביטוי עצמי ומודעות לגבי האחרים.
סיעור מוחות
ראשי הצוות ו \ או המנהלים מתקבצים יחד להתדיינות בבעיות עם שותפים נוספים שהם יבחרו לנכון לשתפם על מנת לקבל זווית ראייה ורעיונות חדשים בהתמודדות עם בעיות וסוגיות שונות באופן חופשי וסובייקטיבי עד כמה שניתן.
ניהול יעדים
היא מבוססת על הערכת ביצועים לפי יעדים שהתוותה ההנהלה והיא נועדה לקדם את המאמץ המשותף של ראשי הצוותים ב – 4 שלבים:
א. מטרות ההנהלה.
ב. יעדים.
ג. בחירת טכנולוגיה.
ד. סקירת ביצועים והערכה.
בהצלחה !!!!!!