הנחיות ודף ספירת מלאי
מצ”ב גיליון ספירת מלאי להורדה.
הוא נוח לכתיבה ולעריכת ספירת המלאי באופן נאות ומקובל.
עם זאת מצ”ב הסבר פשוט על נוהל ביצוע הספירה.
לחצו במקום המיועד ותוכלו להדפיס לקרוא ולהשתמש.
שאלות וברורים? תתקשרו 03-9527350!
נוהל עריכת ספירת מלאי 31.12.16
א. מועד עריכת הספירה – את ספירת המלאי יש לערוך בתום שנת הכספים . ניתן לערוך את הספירה 10 ימים לפני ואחרי ה 31/12 בתנאי שתיערך התאמה כמותית על הטובין שנכנסו או יצאו מהעסק או מהמחסן בתקופות שלפני ו/או אחרי ה 31/12 . ניתן גם לערוך ספירה 30 יום לפני או אחרי ה 31/12 אולם על כך יש לקבל אישור מפקיד השומה מראש, וכמובן לערוך התאמה כמותית של יציאה וכניסת טובין לתקופה זו.
ב. מה סופרים בספירת המלאי –את כול הטובין )חומרי גלם המשמשים אותנו בתהליך הייצור, או סחורה שאנו מוכרים ללקוחותינו( השייכים לנו או ובבעלות שלנו. ברשימה נפרדת טובין שנמכרו ללקוחות ויצאה חשבונית בגינם אולם אנו משמשים להם “כמדפי מחסן ” עד למשלוחם ללקוח (היא תכלול כמות בלבד). ברשימה נפרדת טובין בבעלותנו שנמצאים אצל הספקים שלנו (לדוגמא – עבודות בביצוע או מוצר מוגמר או במחסני ערובה וכו’).
ג. תיאור הפריט – בספירה יש לרשום את שם הפריט אם זה חומר גלם, מוצר מוגמר, עבודה בביצוע, חומרי אריזה וכיו”ב.
ד. יחידת מדידה – יחידת מדידה יכולה להיות מטר, משקל, ליטר, יחידות.
ה. מחיר – יהיה, מחיר העלות או מחיר השוק הנמוך שבהם – ללא מע”מ.
ו. את ספירת המלאי יש לשמור כחלק מספרי העסק על פי הוראות ניהול ספרים.
ז. ניתן להוסיף לטופס הספירה את מחירי הטובין בספירה במועד מאוחר מיום הספירה הכמותית .
להסברים נוספים משרדנו ישמח לעמוד לרשותכם,
בברכת ספירה קלה