משנכנס אדר מרבים בשמחה – ומה אתכם בעלי העסקים הקטנים

בני האדם מבלים:

30% מזמנם בעבודה.

 33% מזמנם בשינה.

 37% הנותרים אכילה, חיי חברה, היגיינה אישית. מדיה חברתית

 ואם התמזל מזלכם אז גם SEX

אבל אין ספק שלעבודה יש מקום מיוחד בחיינו… למה?

היא מעצבת את דמותנו

היא סולם למעמדנו החברתי

היא מעניקה לנו את הערך העצמי

והחשוב…. כסף כסף  ועד פעם כסף?

מיותר לפרט מה עובר עליכם כאשר העסק שלכם לא מעניק לכם את ארבעת הכחולים מעל, כן נכון אנחנו לא שמחים, לא מאושרים ומאוכזבים.

אני חובב הביטויים “אושר בעבודה” או “עבודה עם משמעות” וגם “עבודה עם סיפוק” וכ”ו.

אבל בתכלס – מטרה ” זה לב ליבה של העשייה העסקית, אנשים עם מטרה מרוויחים משמעות ככול שהם צומחים הם יוצרים קשרים אישיים מוצלחים, מרגישים שהם משרתים דבר גדול, הם גם בעלי פוטנציאל עסקי גדול יותר.

השאלה האם באמת מ ט ר ה מניעה בעלי עסקים לתוצאות טובות יותר, האם באמת משמעות בעבודה יוצרת אווירת עבודה שמחה יותר, חדוות יצירה.

יש בעסקים דברים נוספים מאשר רווח כספי.דיאגרמה 1

עלינו לשאול את עצמנו, למה בחרנו ברעיון העסקי שלנו ? למה אנחנו רוצים למכור את המוצר או השרות שלנו? מה מטרת השרות והעסק?

אני אישית חושב שלהיות מונע מ ט ר ה זה יסוד בסיסי בהצלחת כול יזמות עסקית.

ה מ ט ר ה  שלי היא לגרום ללקוחות לאהוב את מה שאני מייצג, ליצור שינוי בגישה העסקית של הלקוחות.

ליצור חוויה של שייכות, של “בבית”, שמקשיבים להם, איך עושים זאת….? ….פשוט מאוד, אנחנו שואלים שאלות לא רק עסקיות , אנחנו יוצרים סביבת עבודה נעימה , אנו בוחרים את הלקוחות שאנו רוצים לעבוד איתם ושמעוניינים לצמוח וגורמים אף לנו לצמוח, זו הסיבה לקיומנו.

כאשר העסק מתחיל לגדול ולהתרחב עסקית, קשה לכם להישאר נאמנים למטרה המקורית שלשמה לפחות הקמתם את העסק.

O.K  אז מה אתה מציע שואלים  אותי ובצדק , אני יוצא מהמשרד ,יוצא מהעסק , הולך לים או יושב בבית קפה . פשוט צאו החוצה ותעשו מידי פעם חשבון נפש והרעיונות יתחילו לזרום , הראיה תהיה ברורה יותר .

“הרעיונות הגדולים לא נולדים בחדרי ישיבות “

שאלו אותי לא פעם איך מטרה ותשוקה הולכים יחד יד ביד , כי אין בפתרון בעיות וצרכים של אחרים התלהבות זו בעיה בפני עצמה לא ?

חייכתי ועניתי : אני שומר על איזון בין מה שאני טוב בו ואוהב לעשות לבין מה שמניע אותי לעשות זאת כול יום מחדש.
2

זכרו רעיון זה 1%  וההוצאה לפועל 99% , אתם בשלב מוקדם מאוד צריכים להיות ברורים  – למה אתם עושים זאת – לא מנקודת מבט מסחרית עסקית אלה ממקום  אנושי ועמוק .

העולם מגיב טוב יותר לאוטנטיות מאשר להזדמנות עסקית גדולה .
1

תנסו לבנות קהילה סביב הרעיון שלכם , תנו ללקוחות הרגשת שייכות , זו אבקת הכוכבים שלכם דברים טובים לוקחים זמן עד שבונים אותם .

הסיפור שלכם הוא המשוואה שמושכת את הלקוחות הנכונים לעסק שלכם , כי בסופו של יום אתם רוצים לגעת בכמה שיותר אנשים אם זה בשרות או במוצר שלכם .

האמת שאנו מעדיפים במשרדנו מעט לקוחות שאוהבים אותנו מאשר לקוחות שפחות או יותר דומים לאחרים.

הרבה ממה שאנו עושים עם לקוחותינו זה שאכפת לנו מהם, אנחנו דואגים להם, גורמים להם להיות עצמם במספר מובנים ולגרום בכך להעשיר את השליחות המטרה ולהפוך לעסק שמח  לראות את חצי הכוס המלאה ועל החצי השני עובדים.

פורים שמח