מספר טיפים כיצד מעלים רווח שולי

כול עסק החפץ חיים אמור להרוויח.
שההכנסות עולות על ההוצאות משתפרת גם היכולת שלנו לפתח את העסק שלנו, אחד האמצעים זה להגדיל את הרווח השולי שלנו.
אחד האמצעים זה חווית לקוח – אם יש לנו לקוחות נאמנים שרוכשים מאתנו מוצר או שרות למשך זמן זה מצוין, כי הם בדיוק הסיבה לכך שאנו עסק פועל וככול שנדע להעצים את חווית הלקוח כך יגדל הרווח השולי שלנו וכך נחזק את נאמנות הלקוח שלנו.
במשרדנו אנו שמים דגש רב על תעדוף השרות שלנו, אנו יוצרים אצל הלקוחות שלנו את הצורך בנו באופן רציף ותדיר, כי אם לא סימן שהמודל העסקי שלנו לא מוצלח.
אנו מנסים כול הזמן לחפש את רצונות הלקוחות ולתת להם את אשר הם זקוקים לו במסגרת התחום שאנו עוסקים בו.
האמצעי הבא הוא הוצאות מוצדקות – אנו משתדלים לשמור בקנאות על מסגרות תקציב ההוצאה ומקיימים מדניות מסודרת לגבי הוצאת כספים לא מתוכננים כדי להרחיב את בסיס העסק שלנו ובודקים את תרומתה להכנסות העסק ואם היא תורמת לשיפור השרות ללקוח וכמובן בודקים אותה לאורך זמן סביר.
ישנם הוצאות קבועות בהם אין לנו שליטה כמו שכר דירה, ארנונה, חשמל, אבל בהוצאות המשתנות ניתן לשלוט.
הכנסת טכנולוגיה חדישה במקום כוח עבודה.
לעסקים קטנים קיים קושי רב להיות חסכוניים ויעילים כשם שעסקים גדולים יכולים לאפשר לעצמם אם ניתן דוגמה להמחשה: אם אני משרד קטן שרוכש ציוד משרדי, אין ספק שאשלם הרבה יותר יקר מאשר משרד גדול שקונה בנפח גדול יותר.
אבל יש לי רעיון – אם אני ארכז את כול המשרדים הקטנים בקומת המשרדים שלי ונזמין ציוד משרדי ממקור אחד אין ספק שנקבל מחיר טוב לא פחות מהמשרדים הגדולים וכך נוזיל את ההוצאה ונשפר רווח שולי, כמובן ניתן לעשות זאת בסעיפי הוצאה שונים, רק תקדישו מחשבה ותמצאו.
האמצעי הבא הוא קבלת החלטות על בסיס נתונים – בכול עסק נצברים בסיסי מידע שנצברו ברבות השנים בתחומים רבים ורצוי להשתמש בהם אשר יסיעו לכם בקבלת החלטות עסקיות יעילות בהווה ובעתיד.
הדבר האחרון שעולה בראשי הוא הערך הנתפס שלנו בעיני הלקוח ולחשוב על הייחודיות שלנו איזה חדשנות אנו מביאים ללקוח שלנו כדי שמחיר המכירה שלנו ישמרו על הצמיחה העסקית.