כשתזרים המזומנים לחוץ – למי משלמים קודם

זו שאלה שבה אנו נאלצים לתת תשובה והיא לא פשוטה ומשתנה מעסק לעסק, אבל ברשותכם אתן על קצה המזלג מחשבות שחולפות בראשינו.

כול עוד הלקוחות שלנו משלמים בזמן, והספקים מקבלים את כספם במועד, סימן שהתזרים מתנהל תקין וזה מה שעושה את כולם מאושרים.

אבל כולם גם יודעים שהדברים לא תמיד עובדים כמו שאנחנו רוצים, ומה קורה שתזרים המזומנים שלנו צפוף ובמקרים קיצוניים גם פסק.

למי נשלם קודם כשהחשבונות נערמים לאיטם, הבחירה קשה ואף לא נעימה, ברוב העסקים ישנה מחזוריות והדרך הטובה היא להערך מבעוד מועד ולהכין נוהל תואם או תכנית למציאות זו.

במהלך כול השנה יש להקפיד על תשלומי הלקוחות במועד ועליהם לדעת כי לקבל אשראי חריג יש לקבל ממכם אישור, כי מצד שני מחכים חש הספקים לתשלום, משכורות, עובדים, מיסים ומה עם לכלכל את המשפחה ( אנו נקדיש לנושא הגבייה פרקים במשך השבועות הקרובים).

ברגע שנאפשר ללקוחות לסטות מתשלום במועד זה הופך לכדור שלג שבזמני כלכלה קשים הם מיד מנצלים זאת לטובתם והעקביות במדיניות האשראי שקבעתם חייבת להיות עקבית, יחד עם זאת כדי להימנע ממצבים לא נעימים עלינו לבסס היטב את התקשורת הנאותה ולהקשיב ללקוחות שלנו כי בזכותם אנו קיימים, כולנו נולדנו עם פה אחד ושתי אוזניים ולכן ההקשבה חשובה מהדיבור, אנו חייבים להבין מה הלקוח מנסה לומר לנו כדי שנפעיל את שיקול הדעת למתן פתרון גמיש ודינמי.

אנו ממליצים לכול הלקוחות שלנו  ליצור קופת חיסכון ואף ליטול הלוואה בבנק כדי שתשמש אותנו לתקופות הקשות, לבנק מורכב לתת לכם הלוואה בתקופות קשות, שמה יקשה עליכם להחזירה, לכן הלוואה בתנאים טובים ניקח רק מתוך איתנות כלכלית.

אלו שיקבלו את כספם ראשונים הם סוכני המכירות, עובדים, ספקים אסטרטגיים שברוב המקרים יש להם ממכם ערבות אישית או כתב שיעבוד.

תבחנו היטב מי מהספקים יסכים לדחות את התשלום וכמו כן יש ספקים שאף נזכרים באיחור על חוב אז אל תעירו אותם, אין ספק שחלק מן הספקים יתקשרו לתזכורת וחלק יגיב ברוגז ועצבנות ואף באלימות מילולית וידרשו את כספם בתוקף ולכן נדע לשלם להם במועד אבל יחד עם זאת נשקול אם לעבוד איתם בעתיד וגם כאן חשובה מאוד תקשורת פתוחה עם הספק.

שמרו שקל לבן ליום אפור אם אתם רוצים חיים קלים יותר.