כיצד תעשו יותר למען העסק – בפחות אמצעים
הרגשתי צורך לשתף אתכם באירועים אמתיים מתוך הפעילות שלנו עם לקוחותינו.
אנו משרד למתן שרותי חשבונאות מיסוי ופיתוח עסקי שמתמחה ופיתח צורת עבודה ייעודית לעסקים הקטנים שדורשים לא מעט הדרכה, עצה או תמיכה.
אנו מוצאים לא פעם, בעלי עסקים קטנים שתקציבי התפעול, השיווק והשרות מתוחים עד הסוף, ובו בזמן הם נמצאים בתחרות עסקית עם עסקים גדולים עם כיסים עמוקים.
על פי מרכז המחקר של כנסת ישראל עולה כי, החסם העיקרי השני להצלחת העסקים הקטנים היא התחרות והיא מהווה 19% מסה”כ החסמים.
ישנם דרכים יצירתיות לעבור את המשוכה הזו וברשותכם מספר טיפים קטנים ששימשו את לקוחותינו ואולי יסייעו לכם ואין סיבה ולהרים ידיים באופן אוטומטי ולהודות בתבוסה, כי זו לא דרכנו.
בניגוד לאחרים, אני מאמין גדול בתבונתם של רבים מבעלי העסקים הקטנים ואת יכולתם להתמודד מול אתגר זה.
אנו מצאנו שלהיות מעורה בחיי הקהילה, במתן חסויות לפעילויות בתחום הספורט, חוגים לשעות הפנאי, אירועים שכונתיים או סביבתיים למבוגרים ולילדים יתרום לחשיפתך בפניהם.
גם תרומה לקהילה אם בידע או במוצר שבו אתה מתמחה יכול לסייע, פעילות בוועדים בבתי הספר, בגני הילדים, אלו פעולות שיצרו העדפה צרכנית לך מאשר לאחרים בסביבתך.
הדבר הנוסף הוא שתנסו להתמחות בנישה מסוימת ולהביא את הטוב ביותר שלכם פנימה לעסק.
דוגמה שיושם במינימרקט שכונתי בעיר ראשון לציון שנאלץ להתמודד עם מרכול השייך לזכיין ממותג, הוא העביר סדנאות לבישול מהיר ובריא לאימהות עובדות עם הפרודוקטים שלו .
מעדניה בחולון שלקחה החלטה, שבנושא היינות, הם יקדמו ויפתחו מכירה וסדנאות ליין ישראלי בלבד, וזה הגיע לכך שצומצמה הפעילות של המעדניה כמעדניה שכיחה והפכה למתמחה ביינות ארץ ישראל ובגבינות ממחלבות מקומיות קטנות שלא מוכרות כלל לציבור.
תחשבו כמה מחמם את הלב והרגשת שייכות ואכפתיות כאשר בעל העסק זוכר את השם הפרטי שלך ופונה אליך: בוקר טוב אבי מה שלומך או לחילופין: אבי יש לי משהו מיוחד להציע לך!
לזכור את שמות הלקוחות הוא לא נדוש, הוא יוצר שרות טוב וחם באופן יוצא דופן.
לדעתנו הצלחה עסקית היא לא תמיד להמציא או לעשות משהו חדש או להמציא את הגלגל מחדש זה לפעמים יכול לבוא מנקודת מבט ייחודית לרעיון או מוצר או שרות נדוש שנעשה אלפי פעמים ביממה.
דוגמה למספרה הפועלת בעיר בת -ים, לגברים וגם לנשים, ליד דלת המספרה מחזיקה אגרטל עם פרחי העונה, שכול מי שסיים תספורת מקבל פרח לידו, התוצאה מדהימה במחיר כלום אבל אין מצב שתלכו ברחוב ויראו פרח בידכם ידעו כולם מאיזו מספרה יצאתם, תחשבו על זה.
אתם בעלי העסקים הקטנים צריכים ויכולים להסתגל למצבים משתנים ולדעת להגיב להם בהצלחה עם מעט סבלנות והתמדה, יכולת הגמישות שלכם רבה יותר משל העסקים הגדולים ויכולת התגובה שלכם למשברים טובה משל הגדולים.
סקפטיים..? זהו שאין לכם מושג עד כמה אתם טועים , הצלחה על גחונה תזחל, תשוקה והתמדה מוכנות לעבודה קשה הם יסודות איתן.
אני יודע שלפעמים עובר לכם יום קשה ואף שבוע קשה , קבלו זאת בפרספקטיבה נכונה והנה יתרון פסיכולוגי על האחרים .
חשוב לי שתדעו שלא ניתן בכול מקרה להשביע את רצונו של כול לקוח ואל תניחו לזה לדכדך את מצב רוחכם , היו בעלי חוזק מנטלי ובטחון עצמי בכם ובמוצר שלכם.