חשיבות ההשתתפות בכנסים ותערוכות כמציגים

בעידן השיווקי של השנים האחרונות אנו שומעים בלי די על גוגל ,פייס בוק , אינסטגרם , גוגל פלוס , טוויטר וכ”ו קמו קבוצות של בי אן אי קבוצות של ניטוורקינג  .

אין ספק שאלו כלים חיוניים לשיווק , אולם נראה כי השתתפותנו בתערוכות ובכנסים כמציגים לא מדברים על כך ולכן אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהאיר את חשיבותה של ההשתתפות של בעלי העסקים כמציגים ולא רק כדי שסתם נופיע אלה שנבדוק תחילה את התאמתם לצרכים העסקיים וכמובן אם הוא תואם את קהל היעד שלכם .

זו הזדמנות נהדרת לדבר ולהציג את השרות או המוצר החדש שלנו והתובנות שעומדות מאחוריהם .

אנו יודעים שההשתתפות בתערוכות או בכנסים היא יקרה , כיחוץ מהשכרת העמדה או המתחם ישנם עליות נוספות של החומר השיווקי , דיילות ,כיבוד , ביגוד תואם וכ”ו .

מטרת ההשתתפות שלנו בכנסים ותערוכות:

א . אפשרות לגייס ולהיחשף ללקוחות פוטנציאלים חדשים .

ב . יצירת בז שיווקי על מוצר או שרות חדש .

לפני שחשבתם בפעם הראשונה להשתתף במעמדים כאלו , אני ממליץ להגיע קודם כמבקר היות וזה מאפשר לך להבין טוב יותר את התמונה הגדולה של ההשתתפות בכנסים ותערוכות , ליצור קשרים , להתרשם ולראות מה המתחרים שלכם מציגים שם .

אחד היתרונות הגדולים בלקחת חלק פעיל בכנסים ותערוכות זו למעשה רשימת הקשר של הנרשמים הדואר האלקטרוני והיכולת שלכם להגדיל את רשימת התפוצה לקמפיינים שיווקיים נוספים .

כמובן ישנה חשיבות רבה לחומר השיווקי שלכם שאכן יהיה תואם בתוכנו ובאופן עריכתו לקהל היעד שלכם , יש להקפיד גם על כיבוד קל  ואף מתנות קטנות ממותגות , יש כאלו שנוהגים גם להגריל פרסים בין המבקרים בביתן שלכם ,סוג של תמריץ על מנת לקרב אלכם קהל מבקרים מסוקרן .

נחליף כרטיסי ביקור רבים ככול שניתן בין המציגים לבין קהל המבקרים .

להיות אינטראקטיבי עם הקהל , ליצור שיחה ועניין ולתת למבקרים הזדמנות להכיר אתכם את השרות או המוצר החדש שלכם .

ללמוד מה הכאב שלהם הצורך או הבעיה שלהם ותראה להם כיצד השרות או המוצר שלכם עונה על הצורך העסקי שלהם .

הכי חשוב להישאר אנרגטיים נלהבים חייכניים ומסברי פנים בכול שעות הפתיחה .

חשוב מאוד לנסות לקבוע פגישות עם לקוחות פוטנציאלים לקוחות מפתח .

לשקוד היטב על “נאום המעלית” שבו אתם מציגים את השרות או המוצר שלכם ( לא יותר מ – 60 שניות ) ולחדד את המסר השיווקי עד שהוא הופך לחלק ממכם .

חשוב להנציח ולהצטלם עם הצוות ועם קהל המבקרים ולהעלות פוסט מסודר באתרי המדיה השונים.

בסיום הכנס או התערוכה יש לערוך ישיבת סיכום עם המשתתפים והמציגים להחלפת דעות חוויות ורשמים ולהעלות בכתב מסקנות תובנות ולקחים  לפעם הבאה .

להודות לכול קהל המתעניינים  בנו בכול דרך אפשרית וכמובן להיפגש עם הלקוחות הפוטנציאלים שהשאירו כרטיסי ביקור והתעניינו בשירותים או במוצרים שלכם .