חשיבותה של תקשורת בין אישית טובה לביצועים מקסימאליים בעסק

תפקידה של תקשורת בין אישית נאותה זה בלשרת את מטרות וצורכי העסק ודואגת להפגיש את צרכי העובדים עם צרכי הלקוח.

תקשורת אפקטיבית בין ההנהלה והעובדים מהווה מרכיב חיוני ליצירת סביבת עבודה חיובית והיא מספקת את היכולת של העובדים לתת אמון בהנהלה בהנהגה, הבנה טובה יותר והתוצאות יהיו משביעות רצון.

ההגדרה של תקשורת היא חילופי מסרים באמצעות מילים, פעולות, וסמלים, תקשורת מדויקת היא כאשר השולח מעביר במדויק את המסר והמקבל מבין אותו היטב .

תפקידה של תקשורת יעילה בעסק בין ההנהלה לעובדים היא ליידע, להדריך ולספק כיוון ועדכונים חדשים בשני הכיוונים.

מלמעלה למטה כשהם באים להורות לעובדים הערכות אישיות, אינטראקציה בין אישית על וכיוון המטרות של המחלקה או הצוות, על הלוגיסטיקה, הערכת ביצועים, שינוי בלוחות זמנים והצעדים הנדרשים כדי לבצע את המשימות ביעילות.

מלמטה למעלה זה כאשר העובדים וראשי הצוות שולחים מסרים להנהלה כגון ,סקירה על התקדמות המטלה, משובים, אינטראקציה בין המחלקות והעברת מידע על שינויים המתבצעים וההשלכות לגבי שאר המחלקות.

תקשורת רוחבית מעודדת את העובדים לחשוב אחרת, לספק משוב, ולשתף את ההנהלה בבעיותיהם של העובדים

בתקשורת אנכית מגבילה את התקשורת עם העובדים והציפיה היא שהעובד יציית להנהלה ויבצע את ההוראות ללא שום משוב.

הזרימה בתקשורת בין אישית היא תהליך ותלויה בתרבות האירגונית ובנורמת ניהול השייח

טיפים

1 . פתחו אסטרטגיה של תקשורת עם העובדים על ידי כינוס כול העובדים ותשאלו אותם כיצד היו רוצים שתערך תקשורת יעילה בין ההנהלה לעובדים ולראשי הצוות ולהגדיר מטרה ותהליך תקשורתי טוב יותר, דהיינו מי צריך לדעת מה, מתי צריכים לדעת וכיצד היא תועבר אליהם.

2 . התקשורת חייבת להיות עקבית  ופשוטה לראש הצוות והוא אמור להפיץ באופן זה לעובדי הצוות.

3 . המסר יועבר בכול אופן אפשרי, לוח מודעות, מדיה חברתית, ישיבות צוות, דואר אלקטרוני.

4 . חשוב מאוד להסביר תמיד למה ? אם זה רעיון או יוזמה עסקית חדשה, מוצר חדש, יישום חדש מדיניות חדשה שנקבעה וכיצד זה תומך ביעדים העסקיים.

5 . תקשורת חייבת להיות דו צדדית שתאפשר גם לעובדים לשאול שאלות כדי להבטיח שהמסר עבר צעדים אלו יבטיחו הזדהות העובדים עם הארגון ומטרותיו כדי לשפר תהליכים עסקיים.

בהצלחה