בניית אמון עם לקוחות
אין הרבה הנאה בעבודה כאשר אנו שומעים טענות של לקוחות על השרות שלכם על המוצר, על האכזבה שלו מהעסק שלכם מהצוות ולכן נעלה מספר נקודות לחשיבה שימנעו מצבים כאלו.
כבדו הסכמים עם הלקוחות – אם הבטחתם לספק אספקה ללקוח ביום מסוים, כבדו זאת כי בכול פעם שזה לא קורה ההבטחה יחד עם האמון נסדקת.
תאום ציפיות מציאותי – עליכם להסביר ללקוח בדיוק מה אתם מוכנים לעשות למענם , שימו גבולות למה שהשרות שלכם מוכן לעשות למענם, החיוב הכספי מועדו ומה כולל בתוכו.
הבנת התהליך ע”י הלקוח – עליכם להסביר ללקוח בדיוק את תהליך העבודה שלכם ושל הצוות ותפקידם במערכת העסקים שלכם.
אסטרטגיה – הלקוחות צריכים להבין את הנהלים שלכם בעסק בכול הקשור לתהליכים שבהם אתם מספקים לו את מבוקשו, כך הוא יחוש שיש לנו תכנית עבורו על מנת שיחוש ביטחון ואמון.
הבטחה – חשוב מאוד שאם הבטחתם ללקוח משהו, אתם חייבים להבין שזה בר ביצוע מבחינתכם ואם לא אז תסבירו לו בהתאם שזה לא.
חלקו של הלקוח – קיימת חשיבות לתת ללקוח הסבר מה תפקידו כלקוח מה אתם מצפים ממנו על מנת שתיתכן עבודת צוות יעילה בניכם.
תדונו בבעיות אפשרויות – שום דבר לא יפתיע את הלקוח אם הוא מיודע מראש על האפשרות שישנם תקלות בלתי צפיות ויש לקחת זאת בחשבון.
סקירת הסכמים – חשוב מידי פעם לסקור הסכמים ותנאים כתובים וגם כאלו שלא עם הלקוח ולעשות שינויים והתאמות אם יש צורך בכך הן מבחינתכם והן מבחינת הלקוח.
אל תגרמו ללקוח תחושה של עליונות או זלזול אף אחד לא אוהב להרגיש כך כי לפעמים מרגישים זאת בהתנהגות או בשפה שלכם, במצבים כאלו הם מפסקים להעלות בפניכם רעיונות מחשבות או רצונות חדשים.
לקוח שאינו חש מוערך עשוי להפסיק לבטוח בכם ואף לעזוב, אל תאפשרו להפריע לכם בזמן הישיבות עם לקוחות על מנת שלא יחושו חסרי חשיבות, בניית אמון ורצון טוב בניכם יגרום להמשך העבודה בניכם.
הערה חשובה – לפעמים אתם תזהו במהלך האינטראקציה עם הלקוח סימנים ראשונים על חוסר התאמה של הלקוח וזה מופיע גם כתחושת בטן, במקרים כאלו תרפו ושחררו את הלקוח ממכם כי צעד כזה ימנע בעיות מיותרות שבעתיד יגבו ממכם אנרגיה עצבים זמן וכסף.